We werken aan een forse uitbreiding van het aantal comfort-producten in onze webwinkel

U krijgt via LaCoTA de unieke mogelijkheid een modulaire huurovereenkomst aan te gaan voor de door u gewenste comfort-producten en -diensten. De prijzen die u in de webwinkel ziet, betreffen de maandelijkse huurprijzen.*

Krijg nu reeds een inzicht van de hoeveelheid producten en de (voorlopige) prijzen https://www.xscomfort.nl/winkel?category=Lacota+pakketten. Heel veel van de comfort-producten zullen geleverd worden door onze partner XS-Comfort. Zij zullen voor ons ook de facturering van onze belangrijkste abonnementen verzorgen. 

Er komen 4 basispakketten van LaCoTA en 2 basispakketten van XS-Comfort. De basispakketten van XS-Comfort zijn naadloos uit te breiden met extra slimme producten en diensten van favoriete merken als bijvoorbeeld Sonos, Philips, Ring, Nest, Ikea, Panasonic, Fibaro, Aeon Labs en Develco.

*Prijzen zijn inclusief de installatie van het systeem, administratiekosten, gebruik van clouddiensten, de meldkamer en 24/7 on demand service.

*Prijzen zijn gebaseerd op een huurovereenkomst met een duur van 36 maanden. Voor overeenkomsten met een kortere duur gelden hogere maandelijkse prijzen.


Wij concentreren onze dienstverlening op dit moment even op het realiseren van de app/web SchermVan

De app/web SchermVan integreert verschillende functies op gebieden als huisautomatisering, dienstverlening, zorgverlening en buurtcommunicatie. SchermVan bevat bijvoorbeeld modules voor beeldbellen, de bediening van thuistechnologie en het oproepen van zorg. Voorheen waren er voor deze functionaliteiten verschillende apparaten, apps of afstandsbedieningen nodig. SchermVan bundelt al deze functionaliteiten binnen één app.

Deze naadloze integratie van diverse functionaliteiten is echter niet het enige dat SchermVan uniek maakt. Er zijn meer unieke aspecten:

  • De app is voor gebruikers gratis. De comfort-tablet wordt opgenomen in de modulaire abonnementenstructuur van XS-Comfort.
  • Alle modulen van XS-Comfort kunnen worden bediend vanuit de comfort-tablet.
  • Een tablet is voor veel ouderen gemakkelijker te bedienen dan een smartphone. En een dedicated tablet loopt niet vol met eindeloos veel app’s.
  • De opmaak van alle functionaliteiten binnen de app is uniform, zodat de informatie overzichtelijk blijft. Het basisscherm bestaat uit 12 buttons.
  • Na registratie wordt er, bij de button “gemeente”, automatisch ook een link gemaakt naar relevante gemeentelijke informatie over de WMO en Langer Comfortabel Wonen, van de gemeente waarin de gebruiker woont. Dit maakt het voor gemeenten relevanter hun informatie beter toegankelijk aan te bieden.
  • De aanvraag en de inrichting van SchermVan kan - ook voor mensen die plots (meer) zorgbehoevend worden - snel georganiseerd worden, bijvoorbeeld door een familielid, zelfs wanneer deze zich aan de andere kant van het land bevindt.
  • De geïntegreerde functionaliteiten betekenen een ontlasting voor de communicatie van en met mantelzorgers.
  • Omdat de app overal op dezelfde manier werkt, kunnen gebruikers elkaar gemakkelijker ondersteunen in het gebruik ervan. LaCoTA leidt ook trainers op, die de gebruiker desgewenst extra kunnen bijstaan.
  • Deze standaard is open source, zodat veel domotica-modulen er gemakkelijk mee kunnen communiceren en de kosten laag blijven.
  • De achterliggende protocollen zijn gericht op privacy. Zodoende is zorgcommunicatie via SchermVan veilig en betrouwbaar.

Zie meer: Scherm van LaCoTA & Info per gemeente

Wanneer komt de app/web SchermVan beschikbaar?

In het najaar van 2019 komt de app/web beschikbaar voor Android apparaten (tablets en smartphone). We starten nu reeds met het plaatsen van een demo-versie op onze website zie: Demo. Naast de algemene demo-versie zijn er ook al specifieke demo-versies voor diverse gemeenten. Ook werken we aan een speciale dedicated Comfort-tablet; een soort uitgebreide afstandsbediening voor thuistechnologie, dienstverlening, buurtcommunicatie, mantelzorg en zorgcommunicatie.

Geactualiseerd 6-08-2019

LaCoTA Comfort-pakket voor Langer Comfortabel Wonen

LaCoTA heeft een samenhangend pakket thuistechnologie bijeengebracht in één platform: het "Comfort-pakket". Het Comfort-pakket is beschikbaar via het robuuste MantelzorgScherm maar ook op tablet. Het Comfort-pakket bestaat uit zes onderdelen.

  • Internettoegang tot het pakket
  • Communicatie (beeldbellen, beeldbelzorg, gewoon telefoneren)
  • Mantelzorg
  • Huisautomatisering (sociale alarmering, professionele zorgoproep, e-slot aansturing, domotica, thermostaatknoppen aansturen vanuit tablet)
  • Dienstverlening (boodschappenservice, maaltijdservice, klussendiensten)
  • Zorg / E-health

Het LaCoTA Comfort-pakket draagt niet alleen bij aan prettiger wonen. Het maakt ook de communicatie voor Mantelzorgers een stuk gemakkkelijk.  Zie verder Scherm van LaCoTA & info per gemeente

Basispakket "Mantelzorgbutton": LaCoTA personenalarmering (sociale alarmering)

Het basispakket voor personenalarmering kost via LaCoTA € 5,86 per maand inclusief simkaart en inclusief BTW.

Het basispakket personenalarmering houdt in: lease van een SOS GPS Tracker, abonnement simkaart, administratiekosten en lidmaatschap van de woonzorgconsumentenorganisatie LaCoTA. 

Het basispakket is modulair uit te breiden tot zelfs Verzorgingshuiszorg-Thuis en Ziekenhuiszorg-Thuis.

Zie verder: Bestellen

Maaltijden bestellen via LaCoTA Comfort-pakket

Bij Vers aan Tafel bestelt u eenvoudig en snel uw vriesverse maaltijden aan huis. U kunt op verschillende manieren uw bestelling plaatsen. Via het LaCoTA Comfort-pakket, de telefoon, per post of per e-mail.
U maakt een keuze uit het assortiment en geeft uw maaltijdbestelling door aan de klantenservice van Vers aan Tafel.

Uiterlijk vier werkdagen voor de bezorgdatum kunt u uw bestelling aan hen doorgeven. Is de vaste bezorgdag in uw woonplaats bijvoorbeeld woensdag, dan kunt u uiterlijk de vrijdag daarvoor uw maaltijden bestellen. Bent u niet meer op tijd? Dan is een spoedbestelling ook mogelijk. Vers aan Tafel selecteert dan samen met u een assortimentsdoos. Dit is een selectie maaltijden in verschillende thema's zoals Lekker Hollands, Vlees & Vis of de Buitenlandse keuken. Deze assortimentsdozen kunt u tot één dag van te voren telefonisch bestellen.

Bij Vers aan Tafel heeft u geen wekelijkse bestelverplichting, dat houdt in dat u altijd zelf bepaalt hoe vaak en wanneer u bestelt. Wel geldt er een minimale afname per bestelling van 6 stuks. U bestelt dus telkens minimaal 6, 12 of 18 maaltijden enzovoort. Soepen en desserts kunnen alleen samen met maaltijden besteld worden.

Wilt u uw bestelling annuleren? Dan kan dat kostenloos tot uiterlijk 1 dag voor de bezorgdatum. De annulering kunt u het beste telefonisch doorgeven aan de klantenservice van Vers aan Tafel.

Overzicht overige maaltijdvoorzieningen aan huis

Alles Zelf heeft een overzicht gemaakt van maaltijdvoorziening (inclusief prijsindicatie).

https://www.alleszelf.nl/diensten-voor-ouderen/maaltijd-voorziening

(Landelijk) Train de Trainertraject

Het Train de Trainertraject kent drie invalshoeken:

  1. Woonzorgconsumenten vertrouwd maken met
    • Langer Comfortabel Thuis
    • ICT gericht op domoticatoepassingen
    • ICT gericht op zorgtoepassingen (e-health)
  2. Opzetten van een netwerk van cursussen / opleidingen / Train de Trainers voor de toepassingen genoemd onder ad 1. Zie ook: Academie
  3. Opzetten van een ondersteuningsnetwerk met
    • DomoticaVrijwilligers
    • DomoticaBrigadiers
    • Buurtverbinders

Steeds meer partijen beseffen dat er veel goede ICT techniek op de markt is die Langer Comfortabel wonen ondersteunen. Ook ondersteund deze techniek de langdurige zorg bij mensen thuis. Er worden ook al steeds meer ICT-technieken ontwikkeld die bijdragen aan een meer integrale koppeling tussen specifieke modulen en app's.

Steeds meer ICT-leveranciers onderschrijven dat woonzorgconsumenten de verantwoordelijkheid moeten krijgen om zelf te kiezen uit het beschikbare aanbod (modulen/prijs/kwaliteit). Desalniettemin zijn voorlopig nog altijd de feitelijke zorgverleners, de woonzorgconsumenten, de familieleden, buren en mantelzorgverleners, de zwakste schakels in de integrale aanpak. Voor alle groepen gebruikers van ICT is een Train de Trainer traject zeer gewenst om de effecten van de ICT-doorbraak in de zorg te vergroten en te versnellen. Zie verder onze visie op het Train de Trainer traject. Academie

Herzien 9-3-2019

Vergelijkingsite van diverse diensten

Alleszelf.nl – tot op de hoogste leeftijd

Hoe kunnen mensen tot op hoge leeftijd zelfstandig blijven wonen? Het zoeken, vinden, vergelijken en direct gebruiken van diensten is daarbij belangrijk; voor ouderen, mantelzorgers en hulpverleners. Onder andere Alleszelf.nl onderzoekt en geeft informatie hoe dit in Nederland is geregeld. U vindt er u steeds meer informatie en diensten.

https://www.alleszelf.nl/

Zie ook: Verwijzingen 

GLASVEZELPUNT opent winkel in gemeente Oss

Op zaterdag 24 augustus 2019 werd op feestelijke wijze het Glasvezelpunt op de Heuvel 6 in Oss geopend. In deze winkel kunnen alle Ossenaren terecht voor allerlei informatie over glasvezel. Zo kan men advies over de diensten krijgen van deskundigen, en kan men zien wat er allemaal mogelijk is met glasvezel. De winkel wordt speciaal geopend om iedereen in Oss een plek te geven om vragen te stellen over glasvezel. Het is de intentie van netwerkbouwer e-Fiber om bij voldoende aanmeldingen heel Oss te voorzien van een supersnel glasvezelnetwerk. Het is dus belangrijk dat een groot deel van de inwoners van Oss zich inschrijft voor een abonnement. Alleen dán wordt het glasvezelnetwerk aangelegd.

De winkel is speciaal opgezet om op maat advies te krijgen over de te kiezen provider en het pakket dat het beste bij de persoonlijke situatie past. Er kan dan ook direct een abonnement worden afgesloten bij één van de deelnemende glasvezelproviders. De winkel zal tot 1 november op woensdag tot en met zaterdag geopend zijn.

Zie voor meer informatie www.glasvezelpunt.nl