Direct naar onze LaCoTA webwinkel:

Webwinkel

Direct naar bestellen: www.ablesmarthome.nl/lacota

SchermVan App nu in de google play-store

De demoversie van SchermVan App is nu gratis te downloaden in de Google play-store.

De App/web SchermVan integreert verschillende functies op gebieden als huisautomatisering, dienstverlening, zorgverlening en buurtcommunicatie. SchermVan bevat bijvoorbeeld modules voor beeldbellen, de bediening van thuistechnologie en het oproepen van zorg. Voorheen waren er voor deze functionaliteiten verschillende apparaten, apps of afstandsbedieningen nodig. SchermVan bundelt al deze functionaliteiten binnen één app.

Deze naadloze integratie van diverse functionaliteiten is echter niet het enige dat SchermVan uniek maakt. Er zijn meer unieke aspecten:

  • De demoversie van de app is voor gebruikers gratis. De app is opgenomen in de modulaire abonnementenstructuur van LaCoTA en Able Smart Home. Het is ook de basis voor de LaCoTA comfort-tablet. 
  • Alle modulen van LaCoTA en Able Smart Home kunnen straks worden bediend vanuit de app en de LaCoTA comfort-tablet.
  • Een tablet is voor veel ouderen gemakkelijker te bedienen dan een smartphone. En een dedicated tablet loopt niet vol met eindeloos veel app’s.
  • De opmaak van alle functionaliteiten binnen de app is uniform, zodat de informatie overzichtelijk blijft. Het basisscherm bestaat uit 12 buttons.
  • Na registratie wordt er, bij de button “gemeente”, automatisch ook een link gemaakt naar relevante gemeentelijke informatie over de WMO en Langer Comfortabel Wonen, van de gemeente waarin de gebruiker woont. Dit maakt het voor gemeenten relevanter hun informatie beter toegankelijk aan te bieden.
  • De aanvraag en de inrichting van SchermVan kan - ook voor mensen die plots (meer) zorgbehoevend worden - snel georganiseerd worden, bijvoorbeeld door een familielid, zelfs wanneer deze zich aan de andere kant van het land bevindt.
  • De geïntegreerde functionaliteiten betekenen een ontlasting voor de communicatie van en met mantelzorgers.
  • Omdat de app overal op dezelfde manier werkt, kunnen gebruikers elkaar gemakkelijker ondersteunen in het gebruik ervan. LaCoTA leidt ook vrijwilligers op, die de gebruiker desgewenst extra kunnen bijstaan.
  • Deze standaard is open source, zodat veel domotica-modulen er gemakkelijk mee kunnen communiceren en de kosten laag blijven.
  • De achterliggende protocollen zijn gericht op privacy. Zodoende is zorgcommunicatie via SchermVan veilig en betrouwbaar.

Zie meer: Scherm van LaCoTA & Info per gemeente

Geplaatst 18-4-2020

Forse uitbreiding van het aantal comfort-producten in onze compleet vernieuwde webwinkel

U heeft via LaCoTA de unieke mogelijkheid een modulaire huurovereenkomst aan te gaan voor de door u gewenste comfort-producten en -diensten. De prijzen die u in de webwinkel ziet, betreffen de maandelijkse huurprijzen. De start is een basisabonnement voor SchermVan voor slechts € 2,00 per maand.

Ga naar Webwinkel

Geactualiseerd: 18-4-2020

LaCoTA Comfort-pakket voor Langer Comfortabel Wonen

LaCoTA heeft een samenhangend pakket thuistechnologie bijeengebracht in één platform: het "Comfort-pakket". Het Comfort-pakket is beschikbaar via het robuuste MantelzorgScherm maar ook op tablet. Het Comfort-pakket bestaat uit zes onderdelen.

  • Internettoegang tot het pakket
  • Communicatie (beeldbellen, beeldbelzorg, gewoon telefoneren)
  • Mantelzorg
  • Huisautomatisering (sociale alarmering, professionele zorgoproep, e-slot aansturing, domotica, thermostaatknoppen aansturen vanuit tablet)
  • Dienstverlening (boodschappenservice, maaltijdservice, klussendiensten)
  • Zorg / E-health

Het LaCoTA Comfort-pakket draagt niet alleen bij aan prettiger wonen. Het maakt ook de communicatie voor Mantelzorgers een stuk gemakkkelijk.  Zie verder Scherm van LaCoTA & info per gemeente

Basispakket "Mantelzorgbutton": LaCoTA personenalarmering (sociale alarmering)

Het basispakket voor personenalarmering kost via LaCoTA € 5,31 per maand inclusief simkaart en inclusief BTW.

Het basispakket personenalarmering houdt in: lease van een SOS GPS Tracker, abonnement simkaart, administratiekosten en een basisabonnement voor SchermVan.

Het basispakket is modulair uit te breiden tot zelfs Verzorgingshuiszorg-Thuis en Ziekenhuiszorg-Thuis.

Zie verder: Bestellen

Geactualiseerd: 18-4-2020

Maaltijden bestellen via LaCoTA Comfort-pakket

Bij Vers aan Tafel bestelt u eenvoudig en snel uw vriesverse maaltijden aan huis. U kunt op verschillende manieren uw bestelling plaatsen. Via het LaCoTA Comfort-pakket, de telefoon, per post of per e-mail.
U maakt een keuze uit het assortiment en geeft uw maaltijdbestelling door aan de klantenservice van Vers aan Tafel.

Uiterlijk vier werkdagen voor de bezorgdatum kunt u uw bestelling aan hen doorgeven. Is de vaste bezorgdag in uw woonplaats bijvoorbeeld woensdag, dan kunt u uiterlijk de vrijdag daarvoor uw maaltijden bestellen. Bent u niet meer op tijd? Dan is een spoedbestelling ook mogelijk. Vers aan Tafel selecteert dan samen met u een assortimentsdoos. Dit is een selectie maaltijden in verschillende thema's zoals Lekker Hollands, Vlees & Vis of de Buitenlandse keuken. Deze assortimentsdozen kunt u tot één dag van te voren telefonisch bestellen.

Bij Vers aan Tafel heeft u geen wekelijkse bestelverplichting, dat houdt in dat u altijd zelf bepaalt hoe vaak en wanneer u bestelt. Wel geldt er een minimale afname per bestelling van 6 stuks. U bestelt dus telkens minimaal 6, 12 of 18 maaltijden enzovoort. Soepen en desserts kunnen alleen samen met maaltijden besteld worden.

Wilt u uw bestelling annuleren? Dan kan dat kostenloos tot uiterlijk 1 dag voor de bezorgdatum. De annulering kunt u het beste telefonisch doorgeven aan de klantenservice van Vers aan Tafel.

Overzicht overige maaltijdvoorzieningen aan huis

Alles Zelf heeft een overzicht gemaakt van maaltijdvoorziening (inclusief prijsindicatie).

https://www.alleszelf.nl/diensten-voor-ouderen/maaltijd-voorziening

(Landelijk) Train de Trainertraject

Het Train de Trainertraject kent drie invalshoeken:

  1. Woonzorgconsumenten vertrouwd maken met
    • Langer Comfortabel Thuis
    • ICT gericht op domoticatoepassingen
    • ICT gericht op zorgtoepassingen (e-health)
  2. Opzetten van een netwerk van cursussen / opleidingen / Train de Trainers voor de toepassingen genoemd onder ad 1. Zie ook: Academie
  3. Opzetten van een ondersteuningsnetwerk met
    • DomoticaVrijwilligers
    • DomoticaBrigadiers
    • Buurtverbinders

Steeds meer partijen beseffen dat er veel goede ICT techniek op de markt is die Langer Comfortabel wonen ondersteunen. Ook ondersteund deze techniek de langdurige zorg bij mensen thuis. Er worden ook al steeds meer ICT-technieken ontwikkeld die bijdragen aan een meer integrale koppeling tussen specifieke modulen en app's.

Steeds meer ICT-leveranciers onderschrijven dat woonzorgconsumenten de verantwoordelijkheid moeten krijgen om zelf te kiezen uit het beschikbare aanbod (modulen/prijs/kwaliteit). Desalniettemin zijn voorlopig nog altijd de feitelijke zorgverleners, de woonzorgconsumenten, de familieleden, buren en mantelzorgverleners, de zwakste schakels in de integrale aanpak. Voor alle groepen gebruikers van ICT is een Train de Trainer traject zeer gewenst om de effecten van de ICT-doorbraak in de zorg te vergroten en te versnellen. Zie verder onze visie op het Train de Trainer traject. Academie

Herzien 9-3-2019

Vergelijkingsite van diverse diensten

Alleszelf.nl – tot op de hoogste leeftijd

Hoe kunnen mensen tot op hoge leeftijd zelfstandig blijven wonen? Het zoeken, vinden, vergelijken en direct gebruiken van diensten is daarbij belangrijk; voor ouderen, mantelzorgers en hulpverleners. Onder andere Alleszelf.nl onderzoekt en geeft informatie hoe dit in Nederland is geregeld. U vindt er u steeds meer informatie en diensten.

https://www.alleszelf.nl/

Zie ook: Verwijzingen