Diensten en producten via het MantelzorgScherm

Het LaCoTA Comfort-pakket

LaCoTA heeft een heel uitgebreid netwerk van dienstverleners bijeengebracht in één MantelzorgProgramma: het "LaCoTA Comfort-pakket". Het Comfort-pakket is o.a. beschikbaar via het robuuste MantelzorgScherm. Het Comfort-pakket bestaat uit zes onderdelen.

  • Internettoegang tot het pakket

  • Communicatie

  • Mantelzorg

  • Huisautomatisering

  • Dienstverlening

  • Zorg / E-health

Het MantelzorgProgramma is overigens voor mensen die al vaardig zijn met computers ook beschikbaar voor tablet, en smartTV. Mantelzorgverleners kunnen met een gewone PC via een website de opbouw van de modulen op het MantelzorgScherm aanpassen aan persoonlijke wensen van de feitelijke gebruiker.  

SAMEN KUNNEN WE STERKER ZIJN!

Comfort en veiligheid via één app: XScomfort (nu als onderdeel van o.a het LaCoTA comfort-pakket)

Eén app waarmee een oneindig aantal slimme toepassingen met elkaar te combineren en te bedienen zijn. Geen losstaande oplossingen, maar een eenvoudig, intelligent, en betaalbaar netwerk waarin slimme apparaten samenwerken en onderling communiceren. Een goede oplossing voor het Internet der Dingen! Uw persoonlijke comfort en veiligheid worden hierin voorop gesteld. Op deze manier hopen we bij te dragen aan een betere kwaliteit van wonen, zorg en leven.

XScomfort

  • combineert alle merken slimme apparaten en cloud-diensten
  • vergroot uw slimme wereld oneindig
  • maak slimme oplossingen nog slimmer door ze samen te laten werken
  • is naadloos te integreren met o.a. het beeldbelplatform van Cubigo/Skype
  • heeft een hoogwaardige beveiliging
  • geeft uzelf, en of een mantelzorger/zorgaanbieder veilige controle over uw comfort.

Gemeentebrede doorbraaktrajecten LANGER COMFORTABEL WONEN en specifiek beeldbelplatform met gemeentelijke informatie, dienstenaanbod, mantelzorgcommunicatie en beeldbelzorg

LaCoTA heeft samen met partners een draaiboek uitgewerkt voor gemeentebrede doorbraaktrajecten Langer Comfortabel Wonen. Het streven is dat de gemeente een platform opricht waarin alle betrokken organisaties, waaronder woningcorporaties, met elkaar samenwerken aan een goed op elkaar afgestemde thuistechnologie waaronder beeldbelcommunicatie. Actieve buurtverbinders zijn van groot belang om senioren en mantelzorgers vertrouwd te maken met nieuwe technologie. Leren omgaan met een tablet is pas het begin!

Eén van de resultaten van een gemeentebreed doorbraaktraject kan zijn dat er binnen de gemeenten een beeldbelplatform komt met gemeentelijke informatie, dienstenaanbod, mantelzorgcommunicatie en beeldbelzorg.

Kijk als voorbeeld naar www.schermvanede.nl.

Diensten via LaCoTA Comfort-pakket

Heel veel dienstverlening kan geregeld of besteld worden via het LaCoTA Comfort-pakket. LaCoTA gaat kwalitatief hoogwaardige landelijke diensten vermelden op de "Dienstenbalie" (http://www.lacota.nl/mantelzorgscherm/dienstenbalie).  Per gemeenten kunnen welzijnsorganisaties en zorgaanbieders die lijst aanvullen met plaatselijke leveranciers. Ook woningcorporaties kunnen de rol van ServiceOrganisatie op zich nemen.

Diensten in het MantelzorgProgramma  kunnen besteld worden via het speciale MantelzorgScherm voor 80+, maar ook via tablet, PC en smartTV. Het MantelzorgProgramma is daarmee een zeer compleet programma (open-source!) dat voor families van Groningen tot Zeeland overal op identieke manier bediend en gebruikt kan worden! 

LaCoTA kan vanaf april 2017 e-sloten leveren gekoppeld aan smartphone, Comfort-tablet of MantelzorgScherm

Met behulp van onze app is het mogelijk om op afstand virtuele sleutels aan te maken, te delen en beheren. Zo is een sleutelkluisje overbodig. Toegang tot uw woning is alleen beschikbaar voor de juiste persoon op het juiste moment. Tijd- en aanwezigheids-registratie geven online een helder overzicht in welke personen of diensten, wanneer toegang hebben gehad. Ideaal voor thuiszorg, wijkverpleging, huisarts en ambulancedienst!

Maaltijden bestellen via LaCoTA Comfort-pakket

Bij Vers aan Tafel bestelt u eenvoudig en snel uw vriesverse maaltijden aan huis. U kunt op verschillende manieren uw bestelling plaatsen. Via het LaCoTA Comfort-pakket, de telefoon, per post of per e-mail.

U maakt een keuze uit het assortiment en geeft uw maaltijdbestelling door aan de klantenservice van Vers aan Tafel.

Uiterlijk vier werkdagen voor de bezorgdatum kunt u uw bestelling aan hen doorgeven. Is de vaste bezorgdag in uw woonplaats bijvoorbeeld woensdag, dan kunt u uiterlijk de vrijdag daarvoor uw maaltijden bestellen. Bent u niet meer op tijd? Dan is een spoedbestelling ook mogelijk. Vers aan Tafel selecteert dan samen met u een assortimentsdoos. Dit is een selectie maaltijden in verschillende thema's zoals Lekker Hollands, Vlees & Vis of de Buitenlandse keuken. Deze assortimentsdozen kunt u tot één dag van te voren telefonisch bestellen.

Bij Vers aan Tafel heeft u geen wekelijkse bestelverplichting, dat houdt in dat u altijd zelf bepaalt hoe vaak en wanneer u bestelt. Wel geldt er een minimale afname per bestelling van 6 stuks. U bestelt dus telkens minimaal 6, 12 of 18 maaltijden enzovoort. Soepen en desserts kunnen alleen samen met maaltijden besteld worden.

Wilt u uw bestelling annuleren? Dan kan dat kostenloos tot uiterlijk 1 dag voor de bezorgdatum. De annulering kunt u het beste telefonisch doorgeven aan de klantenservice van Vers aan Tafel,

WAT MAAKT ONS ACHTERLIGGENDE MANTELZORGPROGRAMMA ZO UNIEK?

  • Het is een uniform aansturingsprogramma voor alle modulen. Familie, mantelzorgverleners, en professionele zorgverleners kunnen daardoor eenduidig met elkaar communiceren; van Zeeland tot Frieland en van Limburg tot Noord-Holland.

  • Mensen kunnen elkaar gemakkelijker ondersteunen in het gebruik van het programma want het werkt overal het zelfde. Daarom zijn we met relevante partijen in overleg om er een landelijke standaard van te maken!

  • Het MantelzorgProgramma kan voor iemand die van de ene op de andere dag meer zorgbehoevend wordt, snel georganiseerd worden. Desnoods via de website door een familielid aan de andere kant van Nederland.

  • Dienstverleners vragen we met een identieke beeldschermopbouw te komen zodat de informatie overzichtelijk blijft.

  • Door de standaard is het mogelijk DomoticaBrigadiers gericht op te leiden.

  • Door de standaard is het mogelijk vrijwilligers van landelijke woonconsumentenorganisaties (waaronder de HCC) trainingen te laten verzorgen voor eigen leden en buurtbewoners.

  • Door de standaard is het ook voor gemeenten effectiever om gemeentelijke info over hun sociale kaart te koppelen aan deze standaard. Zo’n keuze bespaart gemeenten flink in ontwikkelingskosten.

  • De standaard is open source zodat veel domotica-modulen er gemakkelijk mee kunnen communiceren. Open source maakt het programma voor de consument ook beter betaalbaar.

  • Denk aan het belang van een landelijke standaard voor een koppeling met een elektronisch bedienbaar voordeurslot (cruciaal voor efficiënte buurtzorg).

  • Achterliggende protocollen zijn gericht op privacy. Denk alleen al aan communicatie over zorg en het patiëntendossier.

  • We werken aan een landelijk betaalplatform zodat de klant makelijker betalingen kan doorbelasten naar Ziektekostenverzekeraar, WMO, familie en klant zelf.

MARKTPLAATS voor VRIJWILLIGERSWERK

Online marktplaats voor vrijwilligerswerk. Heeft u boodschappen nodig? Vervoer van en naar het ziekenhuis? Een muur die toch echt eens behangen moet worden? Zin in een praatje met iemand uit de buurt? Administratie waar u niet uitkomt? Een hondje dat uitgelaten moet worden? Er is vast iemand die u kan helpen. Als u het maar vraagt. U geeft aan welke hulp u zoekt en wanneer, en een ander kan hierop reageren.

WAT MAAKT HET MANTELZORGSCHERM (type Shutlle) BIJZONDER EN UNIEK IN DE VERGELIJKING MET EEN GEWONE TABLET OF I-PAD?

  • Robuuster met een groter en overzichtelijker scherm.
  • Bedieningsgemak voor 80+ en 90+ is aanmerkelijk beter.
  • De buttons zijn groter waardoor ook pasfoto’s voor beeld-bellen duidelijker zijn.
  • Geluidskwaliteit beter.
  • Scherm kan niet doorbranden en kan dus dag en nacht aan blijven staan. Klik op het scherm en je kunt direct de alarmknop aantikken; dat is veel makkelijker dan eerst je tablet moeten zoeken en opstarten. Dit voordeel is van groot belang in verband met veilige personenalarmering!
  • Scherm loopt niet vol met niet ter zake doende app’s.
  • Door uniforme aansturingsprogramma is het mogelijk DomoticaBrigadiers in te zetten voor extra ondersteuning.

Maar voor wie wel heel handig is op een tablet; het MantelzorgProgramma kan ook daarop geplaatst worden.

Kerkomroep Nederland

Kerkomroep Nederland geeft info over alle kerken die gebruik maken van het sIKN platform. Gesorteerd per provincie kunt u de kerk uitkiezen van uw keuze en hun openbare diensten beluisteren.